pátek 27. dubna 2018

Rozloučením to nekončí

Inspirujte se

Hodiny odbíjí noční hodinu, popíjíte s vašimi hosty šampaňské a sledujete jejich rozjařené úsměvy, signalizující, že se dobře baví. Zaradujete se, přeci jen i to je znakem povedené akce.

Přesto je vám jasná jedna věc. V nejbližší možné době budete muset akci zhodnotit, což není nejzáživnější práce, ale je to její neodmyslitelná část. Rozhodli jsme se vám nabídnout několik tipů, které byste mohli využít a zároveň se mohli naplno věnovat vaší perfektní události bez starostí o následující činnosti.

Jaká komunikace, takový výsledek

Nejprve si řekněme, co je společné při vyhodnocování jakékoliv akce, a je jedno, zda se jedná o obyčejný piknik pro vaše zaměstnance, či neotřelý kurz potápění pro obchodní partnery. To, co vás bude zajímat u všech vašich eventů, jsou dvě věci. V první řadě, zda jste dosáhli svého záměru a poté, jakou zpětnou vazbu od účastníků dostanete. Jejich gratulace vždy potěší a připomínky a kritika se stávají důležitou součástí při zlepšování dalších vašich akcí. Vždy je dobré poděkovat hostům za jejich účast. Jednak dáváte tímto gestem najevo svůj vděk a taktéž vytváříte sladkou tečku za pořádanou událostí, kterou návštěvníci ocení. Odtud se dostáváme ke způsobu komunikace. Ta se v dnešní době přesunula téměř výhradně na internet, převážně pak na sociální sítě. Ať už tedy pořádáte akci jakéhokoli zaměření, je vhodné komunikovat přes ně. Tato komunikační platforma má kromě dosahu také několik dalších přínosů, které se dají využít. Jsou jimi například prostor pro diskuze nebo prezentace videí či fotografií z eventu. Nyní se ale přesuňme ke konkrétním akcím a pro koho je nejlépe dělat.

B2B – večírky, snídaně, sport

Přesně tak by se daly vyjádřit nejčastější akce pořádané pro vaše obchodní partnery. Ať už chcete své společníky přesvědčit o tom, že jste perfektní organizace k obchodování nebo utužit postavení značky, jako nenahraditelného spojence, bude vyhodnocování vždy stejné. U tohoto typů eventů je cílené poděkování za účast téměř nutnou formalitou. Co ale můžete získat? Utužené vztahy s partnery, kteří vám dopomůžou k vašim cílům a budou se rádi vašich akcí zúčastňovat i nadále.

B2C – od přednášek po koncerty

Eventů, které se dají konat pro zákazníky, je nepřeberné množství. Opět je zde nejdůležitější váš záměr a to, zda akcí chcete získat nové zákazníky nebo cílit na ty stávající. Přesto bude vyhodnocování záležet na zpětné vazbě, ať už pomocí dotazníků na místě pořádání, nebo přes internet. Také se zde můžou osvědčit internetové diskuze na zmiňovaných sociálních sítích. A taktéž je důležité, jestli si návštěvníci spojovali konanou akci s vaší značkou. Přesto je ale dobré zmínit nejen nepřeberné množství událostí, ale také mnoho možných záměrů, kvůli kterým je pořádána. A to od zvednutí prodeje určitého výrobku, až po budování image samotné značky.

B2E – teambuildingy

Aby firma prosperovala, potřebuje výkonné zaměstnance. A jak se dá zvýšit efektivita práce a zlepšit týmová spolupráce? Například pořádáním teambuildingů. Záměr u těchto eventů je převážně zaměřen na zlepšení výkonu zaměstnanců za pomoci zážitkového trávení času mimo práci. Můžete vyrazit na výlet do přírody nebo netradiční únikovou hru. Vyhodnotit akci je pak možné pomocí diskuze, jak v práci, tak i přes internet (popřípadě intranet). Odměnou vám pak budou spokojení zaměstnanci, kteří budou pracovat efektivněji.

Na závěr bychom ještě jednou zmínili, že u pořádání eventů je vždy nejdůležitější si vybrat váš záměr, který chcete akcí dosáhnout. Od toho se pak řídí celé vyhodnocení a komunikace. Díky němu máte půlku úspěchu v kapse.

A nezapomínejte, že rozloučením to nekončí.