čtvrtek 28. června 2018

Akce po (sociální) síti

Inspirujte se

Není snad člověka, který by o nich někdy neslyšel. Sociální sítě. Někteří je milují, jiní nenávidí, ale většina je aktivně používá. V dnešní době na sociálních sítích můžete narazit téměř na jakoukoliv věkovou, sociální či zájmovou skupinu.

Taktéž i většina firem si zakládá profily na těchto internetových stránkách, kde například komunikují se svými zákazníky a fanoušky. A jak mohou pomoci tyto sociální sítě vaší akci?

Informuje – popisky, program

Na sociálních sítích můžete bez větší námahy informovat o vaší připravované akci. Stačí si založit událost, kterou můžete spravovat z jakéhokoliv účtu. Pak je jen na vás, kolik toho o eventu prozradit, popřípadě po jak dlouhém časovém úseku chcete obsah na stránce aktualizovat a přidávat nové informace. Ano, i poté co jednou stránku vytvoříte, je možné na ní jednoduše přidávat nebo aktualizovat obsah. Můžete tak například postupně odkrývat jednotlivé položky programu. Díky tomu je možné vyvolat u návštěvníků větší zájem za pomoci postupného „slavnostního" odhalování jednotlivých bodů vaší chystané akce.

Komunikuje – diskuze, dotazy, korespondence

Komunikace je jedním ze základních bodů úspěchu. A to platí i u příprav jakékoliv společenské události. Sociální sítě vám dovolí komunikovat přímo u vytvořené události, ať už budete vést konverzaci s určitou osobou, nebo budete moderovat diskuzi s větším množstvím členů. Navíc je možné se jednoduše propojit s různými lidmi najednou, či skrze ně vytvořit audio či video hovor.

Sdílí – posílá, oznamuje

Tato funkce je na sociálních sítích tou nejdůležitější. S trochou nadsázky se dá říci, že sociální sítě jsou pouze o tomto. A toho můžete využít i ve svůj prospěch. Pokud máte zájem, je možné díky tomu nabrat nové fanoušky, kteří mohou o připravovanou akci projevit zájem. Svou událost můžete tak propagovat a cílit na vámi vybrané publikum, které s největší pravděpodobností na sociálních sítích najdete. A pokud budete kreativní a budete mít trochu štěstí, může se stát, že se ani tímto nemusíte zabývat a veškerou práci se sdílením obstarají vaši příznivci.

Odkazuje – fotografie, videa, vyhodnocování

Poslední věcí, která se dá využít a je vlastně krásnou tečkou za každou akcí, je její ukázání světu skrze fotografie, či videa. A jaké by mohlo být lepší místo pro jejich publikování než vámi vytvořená stránka události, přes kterou jste akci předtím takřka celou odkomunikovali?

Není všechno zlato, co se třpytí

Bohužel, stejně jako i jiné druhy komunikace, má i vytváření eventu přes sociální sítě jisté úskalí. Tím největším je velká přesycenost těchto platforem obsahem. Pokud zde chcete získat úplně nové zájemce a chcete je zaujmout, budete muset propagaci buď zafinancovat (což, rozhodně automaticky neznamená, že se vám podaří dosáhnout kýženého výsledku), nebo ji pojmou kreativně (to samozřejmě zabere určitý čas a úsilí). Proto je dobré vědět, na jakou skupinu cílíte a čeho chcete svou kampaní pro event dosáhnout.

Přestože májí sociální sítě jistá úskalí a úspěch vaší akce na této platformě rozhodně nebude bez vašeho přičinění, tento způsob komunikace stojí za vyzkoušení.